Trimiterea documentatiiilor in perioada pandemiei

Traversam o perioada nesigura in care institutiile publice isi modifica programul departamentelor de relatii cu publicul sau chiar, in cele mai multe dintre cazuri, acestea se Inchid pentru a preveni raspandirea virusului Sars Cov 2. Avand in vedere faptul ca inca nu s-au gasit resursele necesare de implementare al unui sistem de depunere al documentatiilor tehnice electronic, majoritatea dintre acestea accepta documentele transmise prin Posta Romana sau societatile ce ofera servicii de curierat.

Procedeul de transmitere al documentatiilor prin intermediul Postei Romane este unul destul de facil si mai putin costisitor fata de varianta in care am alege o societate privata. Voi descrie mai departe fiecare modalitate in parte prezentand atat avantajele cat si dezavantajele fiecareia.

Compania Nationala Posta Romana S.A. este operatorul national de servicii postale si de curierat pe intreg teritoriul tarii, acoperind astfel in proportie de 100% toate Unitatile Administrativ Teritoriale si implicit toate institutiile publice. Aceasta se afla in proprietatea statului, avand sucursale in toate judetele tarii. Trimiterea documentelor prin Posta Romana nu este deloc un proces greu, fiind nevoie doar de specialisti care au inteles intreg demersul, gasind calea cea mai usoara pentru ca documentele sa fie transmise corect si conform regulamentului, fara ca acestea sa fie respinse de catre reprezentantul Postei Romane. Spunem aceasta deoarece tipul de expeditie difera de la o greutate la alta sau de la un continut la altul. De asemenea pot exista si restrictii date de ceea ce expeditorul alege dintre optiunile care i se ofera. Expeditia in sine nu are un pret foarte mare, iconvenientul major este acela ca documentele se depun la oficiile postale zonale de catre expeditor, deci coletele nu sunt ridicate de catre un curier de la o adresa anume. Cantarirea coletului se face la oficiul postal de catre reprezentantul institutiei.

Cealalta modalitate pentru care se poate opta este o societate privata ce ofera servicii de curierat. Desi este varianta mai costisitoare, aceasta este mult mai rapida, curierul ridicand comanda chiar de la birou. Toate documentele de trimitere ale coletelor se pot face online, solicitand in intervalul orar impus de acestia un curier pentru a veni sa ridice coletul ce trebuie expediat. In acest caz cantarirea coletelor se face in prima faza de catre expeditor cu mijloace proprii, ca mai apoi acesta sa fie verificat la momentul receptionarii in depozitul societatii care asigura transportul. Unul dintre dezavantaje aceste modalitati de expediere o reprezinta faptul ca respectiva firma poate sa nu livreze coletul in zona dorita, deoarece procentul de acoperire teritorial este mai mic decat in cazul Postei Romane.

Cele doua variante sunt fezabile din toate punctele de vedere, fiecare dintre acestea prezentand avantaje si dezavantaje. In orice caz procesul de avizare si autorizare al unui proiect nu va fi intrerupt in ciuda tuturor restrictiilor, masurile luate de catre autoritati avand rolul de a facilita cat mai bine relatia beneficiarului si implicit a proiectantului ca reprezentant al acestuia cu institutiile statului.

Asadar, desi multe institutii inchid departamentele de relatii cu publicul, acestea isi continua activitatea, putand in continuare sa receptioneze si sa emita documente necesare pentru diferite faze ale unui proiect.

In concluzie, apelati cu incredere si in aceasta perioada la serviciile One Design pentru intocmirea oricaror proiecte de arhitectura si urbanism si nu numai, deoarece specialistii nostri se ocupa de relatia cu toate institutiile publice pentru o buna desfasurare a proiectelor elaborate.

arh. Patricia Maria SAVU

Toate articolele