Acest website foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi calitatea informaţiilor oferite vizitatorilor. Prin continuarea navigării ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.
Poate cel mai importante repere actuale ale comunei Clinceni sunt reprezentate de echipa de fotbal Academica Clincei si aerodromul din localitate, loc de unde decoleaza aeronave de agrement si unde se executa salturi cu parasuta, sport ce ofera senzatii si experiente unice.
Comuna se comune din trei sate respectiv Clinceni, Olteni si Odoreanu, primele doua fiind foarte cunoscute pentru potentialul de dezvoltare imobiliara, iar ultimul fiind nou intrat in atentia investitorilor datorita preturilor foarte bune pentru terenurile de constructie.
De-a lungul raurilor Ciorogarla si Sabar exista cateva zone inundabile, astfel ca amplasarea unor constructii in aceste zone este interzisa si periculoasa. Chiar daca un teren se afla in afara acestor zone trebuie avuta in vedere calitatea terenului de fundare, fiind cunoscut faptul ca in apropierea cursurilor de apa sunt pamanturi sensibile la umezire (PSU) sau pamanturi cu contractii si umflari mari (PCUM) aceste caracteristici fiind determinate in baza unui studiu geotehnic.
Un alt element de risc este culoarul de zbor aferent aerodromului din zona care, asa cum este prezentat si in Planul Urbanistic General (PUG) are anumite zone de protectie. Zona afectata de acesta este destul de mica pentru comuna Clinceni, mai multe afectari fiind pentru comuna Cornetu. Totusi zona de protectie aferenta acestuia impacteaza terenurile din sudului satului Odoreanu, astfel ca este obligatorie obtinerea unui aviz de la Autoritatea Aeronautica Civila. PUG-ul Clinceni face parte din a doua generatie de PUG-uri fiind realizat in 2005 de catre societatea Geoid S.R.L.
Comuna este divizata in patru tronsoane: primul cuprins intre lacul Mihailesti si viitoarea centura ocolitoare a Bucurestiului, al doilea cuprins intre noua centura si raul Sabar, al treilea cuprins intre raul Sabar si raul Ciorogarla, iar ultimul de la raul Ciorogarla pana in soseaua de centura (DNCB).
In primul tronson se pot construi locuinte si functiuni complementare acestora, cu mentiunea ca apropierea de lacul Mihailesti conduce la obtinerea unui aviz de la Apele Romane, iar apropierea de ocolul silvic Teghes va impune obtinerea avizului din partea acestora. In lungul viitoare centuri ocolitoare a capitalei a fost instituit prin PUG un regim de protectie si o zona cu functiuni complexe de interes public. Cu alte cuvinte, construirea de locuinte in proximitatea noii centuri este posibila doar prin aprobarea unui PUZ, altfel investitiile in zona vor fi de natura publica. Tot in aceasta zona exista terenuri afectate de zona de protectie a apeductului care impun conditionari de retrageri pentru viitoare constructii avand functiunea de locuinta.
Al doilea tronson este afectat de aceleasi servituri ale noii centuri, de zona de indundabilitate a raului Sabar si in plus de traseul magistralei de inalta presiune pentru distributia gazelor naturale, astfel ca zona fostului CAP Clinceni care este reglementata pentru construire de locuinte trebuie analizata in detaliu deoarece pentru terenurile din aceasta zona vor fi necesare avizele Transgaz, CNAIR si Apele Romane, fapt ce conduce la o durata mai mare de avizare pentru orice tip de proiect.
Al treilea tronson este reprezentat de vechiul sat langa care, in partea de nord-est a fost reglementata zona de locuinte, dar care beneficiaza de o retea stradala destul de saracacioasa. Latura sud-vestica a raului Ciorogarla prezinta potential risc de inundabilitate, astfel ca trebuie avute in vedere intocmirea unor studii privind riscul de inundatii, calitatea terenului de fundare si nivelul hidrostatic al panzei freatice pentru orice tip de constructie. Tinand cont de acestea, fiecare amplasament trebuie analizat in parte pentru a se putea face determinarile corespunzatoare pentru fiecare investitie.
Ultmul tronson este strabatut de la nord la vest de nenumarate zona de protectie pentru liniile de inalta tensiune, magistrale de gaz si desigur zona de protectie a centurii Bucuresti. Arealul aferent acestui tronson se imparte in doua zona mari: cea destinata locuintelor aflata in partea de nord, spre Domnesti si cea mixta destinata functiunilor complexe de interes public si zona industriala, la carea se adauga inca o zona rezidentiala, acestea fiind amplasate in partea sudica, spre Bragadiru. Acest mix conduce la o analiza atenta a fiecarui teren pentru a determina incadrarea acestuia in fiecare zona, posibilitatea de construire, iar in cazul in care se doreste schimbarea functiunii, acest lucru se va putea realiza doar printr-un studiu de oportunitate avizat de catre arhitectul sef al judetului Ilfov si al unui PUZ avizat si aprobat conform prevederilor legale.
Tinand cont de fondul construit existent, amplasament si constrangeri, este putin probabil ca localitatea Clinceni sa aibe parte de o urbanizare puternica si aparitia unor locuinte colective, blocuri care sa interfereze cu locuintele individuala, in general P+1+M existe in intreaga zona. Totusi, daca in partea sudica se va deschide o noua cale de acces catre centura (DNCB), un dezvoltator important si cu o forta financiara considerabila poate dezvolta un cartier rezidential de mare anvergura precum Cosmopolis sau Greenfield, din nordul capitalei si care sunt in conexiune directa cu soseaua ocolitoare.
Din punct de vedere al cailor de acces rutier putem afirma ca sunt destul de putine trasate si cu siguranta in cadrul dezvoltarilor viitoare vor aparea noi drumuri. In acest sens recomandarea ar fi de a fi dimensionate corespunzator pentru a putea intra in patrimoniul public si pentru a fi administrate si intretinute in conditii corespunzatoare. La momentul de fata intrarea si iesirea din Clinceni se realizeaza prin doua cai extrem de aglomerate: fie DJ602 care leaga Domnesti de Prelungirea Ghencea, fie DJ401A care porneste din soseaua Alexandriei, artera ce strabate orasul Bragadiru de la nord-est la sud-vest, fiind parte din DN6, ruta recunoscuta pentru aglomeratia de pe anumite intervale orare.
Clinceniul beneficiaza inca de suprafete foarte mari de teren neconstruite si in care se pot realiza dezvoltari imobiliare serioase. In plus, exista suficient de multe terenuri disponibile pentru dotari si echipamente urbane care cresc calitatea vietii locuitorilor. In acest sens se pot avea in vedere investitii in diverse spatii comerciale, pentru servicii, etc.
Material informativ pregatit de catre echipa One Design – Societate de proiectare in urbanism, arhitectura, inginerie si design – experienta profesionala din 2003